Eddig több mint 2,5 millió Depeche Mode rajongó vett jegyet a Global Spirits Tour valamely állomására az USA-ban. Masszív évet tudhat maga mögött a banda, a turné azonban folytatódik, és hamarosan hozzánk is elérkezik Dave Gahan és csapata.
Több generáció imádja a brit zenekart
Úgy tűnik, a csaknem 40 éves brit szintipop együttesért már a rajongók egy teljesen új generációja is lelkesedik. A 2017-es Spirit album megjelenése után a banda azonnal egy nagyszabású turnéba kezdett, ami az 5. helyen végzett a Billboard legjövedelmezőbb turnéinak listáján (Billboard Boxscore’s Top Tours of 2017 chart), túlszárnyalva ezzel Ed Sheerant, a The Rolling Stonest és Justin Biebert is. A 60 állomás, amit lenyomtak, eddig 123 millió dollárt termelt a bandának, a bulinak pedig ezzel még nincs vége: a Depeche Mode 2018 májusában kezd bele a turné észak-amerikai részébe, majd Európa fesztiváljait is beveszik.
„Emlékszem, amikor a banda lejött a színpadról és azt mondták, ezek a bulik voltak a legkivételesebbek, ahol a karrierjük során felléptek” – mondta Jonathan Kessler, aki Alex Pollock mellett menedzseli a zenekart.
A Global Spirit Turnét már 2,5 millió rajongó látta és általában 1,8 millió dollár bevétele van a bandának állomásonként, ami nem kis összeg.
„Múltkor a Depeche Mode 7 nemzetközi koncertet adott 2 hét alatt, olyan állomásokon mint Bogota, Lima, Santiago, Buenos Aires és Sao Paolo” – mondta Kessler. – „Ez őrület, hogy 35 éve követnek minket, évről évre egyre hevesebben. Egy egész generáció nőtt fel a bandán, de felbukkant egy új generáció is, amelynek a tagjai főleg tinédzserek, akik vagy streaming csatornákon vagy a szüleiken keresztül fedezték fel a Depeche Mode-ot. Emberek tömegei hozzák el a gyerekeiket a koncertekre.”
A rajongóik segítségével életeket is mentenek
A srácok a koncerteken több dalt is játszanak a Spirit albumról, de a régi számokkal sem spórolnak, főleg, hogy a összefogtak a Hublot nevű svájci óramárkával, ami a Depeche Mode mind az 55 single-jének tiszteletére egyedi órát készít. Hogy miért? Természetesen nem ezen akarnak meggazdagodni Gahanék, arra bőven elég a turné is, az órák jótékonysági céllal készültek és minden bevétel a charity:water nevű New York-i nonprofit szervezetnek megy, ami tiszta vizet juttat a fejlődő országokba. Összesen 55 óra készült; mindegyik számlapja más-más dal albumborítóját mutatja. Az óra darabját 40.000 dollárért lehet megvásárolni és úgy tűnik, a bandának elég nagy és elkötelezett a rajongói bázisa ahhoz, hogy rá lehessen venni őket az adakozásra.
„Ők egy ikonikus banda. Egy kicsit mindig a peremen voltunk, de az, hogy tudjuk, a banda megszilárdította a pozícióját azzal, hogy egy hihetetlen rajongói bázisnak játszik, rendkívül kielégítő” – folytatta a menedzser.
Az észak-amerikai koncertek után a banda Európa fesztiváljait is beveszi, végig headlinerként. Hozzánk június 26-án érkeznek Sopronba, a VOLT Fesztiválra, két nappal később pedig már mennek is tovább és július 25-éig még összesen 13 fesztiválfellépést nyomnak le. A VOLT-ot semmi pénzért nem hagynánk ki, ezért szerveztünk egy koncertutazást is. Velünk jössz?
Olvass még többet a Depeche Mode-ról!
Forrás: billboard.com, depechemode.com